Na podružnični šoli Lovrenc na Dr. polju vsako leto organiziramo »Noč branja«. Letošnja rdeča nit je bila ekološko obarvana – ravnanje z odpadki, saj smo učiteljice ugotovile, da kljub pogostim razgovorom, učnim uram in zgledu ravnanje z odpadki še zmeraj ni na tisti stopnji, ki bi zadovoljila.
»Noč branja« z naslovom »BODI EKO« se je pričela popoldne,
ko smo se učiteljice in učenci zbrali ter se pogovorili o časovnem in vsebinskem
poteku dejavnosti.
Za uvod smo prisluhnili zgodbi Tatjane Kokalj z naslovom
Fižolina, ki govori o zavrženi pločevinki, s katero grobo ravnajo, a na koncu
postane darilo, saj jo reciklirajo v cvetlični lonček. Učenci so zgodbi z
zanimanjem prisluhnili in nadalje sodelovali v razgovoru o ravnanju z odpadki
in recikliranju.
V nadaljevanju so se učenci razdelili v skupine. Vsak petošolec je izžrebal ime skupine, ki je predstavljala skupino odpadkov:
- biološki odpadki
- papir
- embalaža
- steklo
- tekstil
- nevarni odpadki
Za ostale učence pa smo pripravili odpadke in jih po
razredih napotili, da vsak izbere en odpadek in se postavi za tistega
petošolca, ki predstavlja ime zaboja, v katerega bi odpadek odvrgel. Odpadke so učenci po presoji pred ustrezno skupino postavili na tla. Na koncu smo skupaj vse odpadke pregledali in ugotovili
ali so ločevali pravilo ter se hkrati pogovorili kaj sodi v posamezni zabojnik
in kaj vanj ne sodi.
Nadalje so skupine krožile po postajah, kjer so na kartonček
zbirale točke, ki so jih prislužile na posamezni postaji pri posamezni dejavnosti
oziroma igri. Na vsaki postaji je bila ena izmed učiteljic, ki je dejavnost
spremljala in zapisala dosežene točke.
Postaje so bile naslednje:
- Metanje obročev okoli pločevinke
- Podiranje piramide iz pločevink
- Gradnja »najvišje« skulpture iz odpadne embalaže
- Gradnja stolpa iz plastičnih posod
- Ciljanje divjega kostanja v pločevinke
- Sejanje zelišč v cvetlične lonce iz pločevink
Večje odpadne pločevinke smo dobili v kuhinji, manjše so
učenci prinesli od doma, prav tako tudi drugo odpadno embalažo iz katere smo
gradili skulpture.
Zaključna igra, ki je določila zmagovalno skupino pa je bilo
kegljanje – prazne plastenke so ciljali z žogo. V nadaljevanju večera in še
malce v noč so učenci prebirali knjige z naravoslovno in ekološko tematiko.
Sledili so razgovori, pogovori in poustvarjanje.
Za zaključek smo si prihodnje jutro ogledali nekaj poučnih
risank »Lepši svet«: https://www.youtube.com/playlist?list=PLTJayemAe9LsJN3HqXd_bc16HHBLxWwGT
in o vsebini naše »BODI EKO« dejavnosti strnili misli ter se pogovorili o naši vlogi, ki jo imamo pri skrbi za naše okolje.