NASLOV
PROJEKTA / AKCIJE / AKTIVNOSTI:
Ozaveščanje-podnebne spremembe
VODJA
PROJEKTA:
Urška
Jeraj
UDELEŽENI
UČENCI IN UČITELJI (število učencev in učiteljev):
Sodelovalo
je 11 učencev 6. razreda nižjega izobrazbenega standarda.
ČASOVNI
POTEK AKTIVNOSTI:
Načrtovane
aktivnosti smo izvedli v spomladanskem času. Aktivnosti so potekale tri tedne,
in sicer v času od 8. 4. 2019 do 26. 4. 2019. Kljub določenemu časovnemu okviru
pa smo se o izbrani tematiki pogovarjali ter spoznavali nova znanja preko
celega šolskega leta.
CILJI:
Podnebne spremembe so pojav, ki se pojavlja na celotnem
planetu Zemlja. Razmere in s tem življenje na našem modrem planetu, se
spreminjajo. Spreminjanje lahko omilimo, če spremenimo način življenja z
majhnimi koraki. Učenci si bodo ogledali slikovni material in videoposnetke, ki
prikazujejo spreminjanje podnebja ter napovedi za prihodnost. Razmišljali bodo
kako bi lahko spreminjanje upočasnili. Učenci so v okviru projekta spoznali:
- kako se podnebje spreminja,
- kakšne so napovedi na področju podnebnih sprememb,
- kaj lahko naredijo oni sami, da pripomorejo k
upočasnjevanju podnebnih sprememb.
OPIS PROJEKTA:
V razredu
smo v okviru predmetov naravoslovje, slovenščina, računalniško opismenjevanje ter
gospodinjstvo poudarek namenili pridobivanju znanja o podnebnih spremembah.
Učenci so si ogledali različne video filme, ki prikazujejo vzroke in posledice
spreminjanja podnebja. Pozornost je bila namenjena v razmislek, kaj lahko
naredijo oni, da pripomorejo k manj onesnaženemu okolju. V okviru predmeta
gospodinjstvo smo obiskali Eko kotiček na Fakulteti za organizacijske vede v
Kranju. Učenci so pridobili dodatna znanja o ločevanju in recikliranju odpadkov
ter o pozitivnih vplivih na okolje. V okviru predmeta računalništvo so učenci
samostojno pripravili PowerPoint predstavitev na temo podnebnih sprememb ob
usmeritvah na učnem listu. Rešili so tudi ekokviz iz revije Tabor (številka 1,
marec 2019, stran 14-15). Pri pouku slovenščine smo urili branje ter bralno
razumevanje s pomočjo besedila z naslovom Podnebne spremembe iz revije Tabor
(številka 1, marec 2019, stran 16 -20).
POSTOPKI
IN METODE DELA:
Pogovor,
razgovor, opisovanje, praktično delo, delo z računalnikom.
PRIČAKOVANI REZULTATI:
Začrtane cilje smo realizirali. Pogovor o podnebnih
spremembah je v tem času zelo na mestu. Učence je tematika izredno zanimala.
Posledice podnebnih sprememb so se učencev dotaknile. Pokazali so veliko
empatije do živali in ljudi, ki jih podnebne spremembe prizadenejo. Prav tako,
pa so začeli razmišljati tudi o svojem delovanju, s katerim lahko omilijo potek
podnebnih sprememb.
SPREMLJAVA
POTEKA PROJEKTA:
Projekt
se je natančneje spremljal v obdobju od 8. 4. 2019 do 26. 4. 2019.
POZITIVNE
IZKUŠNJE /VTISI PROJEKTA:
Učence
so teme zelo zanimale. Ob posnetkih podnebnih sprememb in niso ostali čustveno
ravnodušni.
NEGATIVNE
IZKUŠNJE / VTISI PROJEKTA:
Negativnih
izkušenj ni bilo.
PREDSTAVITEV
IN RAZŠIRJANJE PROJEKTA:
Spodbuditi
učence k razmisleku o podnebnih spremembah, ki se na našem planetu dogajajo.
Ozavestiti učence o posledicah le teh in kakšen je lahko njihov vpliv.
PREDLOGI
ZA PRIHODNJE ŠOLSKO LETO V OKVIRU PROJEKTA:
Predlagam,
da se projekt izvaja tudi v prihodnjem šolskem letu. Temo in aktivnosti
povezane z ozaveščanjem o podnebnih spremembah se lahko vključi v vse predmete,
ki jih imajo učenci na urniku.