Naravoslovni dan - Zdravilna zelišča

Avtor prispevka : ALEKSANDRA TUDJA ([email protected]), objavljeno 12.06.2020 11:14:52
KATEGORIJA:
Hrana
KLJUČNE BESEDE:
Hrana, Zdravje in dobro počutje, Osnovna šola, Rastline
POVZETEK:

V današnjem času se vse bolj zavedamo zdravja, kako ga ohraniti. Vse več ljudi se vrača k stoletnim znanjem naših prednikov pri lajšanju takšnih in drugačnih tegob. Učenci 3. razreda so imeli naravoslovni dan z naslovom Zdravilna zelišča.

Galerija Priloge Komentarji (0)

povp.ocena:(0)

V 3. razredu so imeli učenci naravoslovni dan z vsebino Zdravilna zelišča.

Nekaj dni prej so dobili navodilo, naj doma povprašajo o tej temi starše in stare starše. Njihova naloga je bila poiskati revije ali izrezke iz časopisov ter knjige o zdravilnih zeliščih. Večina učencev se v ta namen odpravi tudi v knjižnico.

Na sam naravoslovni dan so učenci prinesli doma zbrana suha ali sveža zelišča ter gradivo, ki so ga našli. Učenci so imeli tudi navodilo, da so primerno obuti in oblečeni. To navodilo jih je navdušilo, saj zelo radi preživijo pouk na prostem in raziskujejo okolico v kateri živijo.

Učenci so pripravili mize za delo po skupinah in prostor, kamor so odložili prinesene zdravilne rastline in gradivo.

Za začetek sem jim prebrala odlomke zgodbic Polonce Kovač: Zelišča male čarovnice, v kateri so spoznali nekaj novih izrazov, kot so poparek, izvleček, tinktura, grgralo, ščepec, prgišče, herbarij. Tiste pojme, ki niso poznali, so jih poiskali na spletu in v Slovenskem slovarju.

Nato so si ogledali herbarij, ki so ga izdelali učenci prejšnjih generacij. Ob vsaki rastlini so skrbno prebrali, za kaj se uporablja. Ugotovili so, da različna zdravilna zelišča uporabijo tudi doma, kadar jih boli grlo, se slabo počutijo ali jim nagaja želodček.

Nato so si ogledali zdravilna zelišča, ki so jih prinesli in jih razvrstili ter s pomočjo literature (tista, ki niso poznali) poimenovali.

Učencem sem nato predstavila, kako bi naredili domačo vodo z okusom. Izbrali smo limonino meliso, pravo in mačjo meto ter jih namočili v hladno vodo. V njo smo narezali tudi malo bio limone in se odločili, da se bomo z njo osvežili, ko pridemo iz raziskovalnega sprehoda.

Preden so se odpravili v naravo, so po delih prebrali besedilo, ki govori o pravilnem nabiranju zelišč. Drug drugemu so nato predstavili, kaj so prebrali, nato pa so skupaj rešili kratek učni list.

Odpravili so se na sprehod. Učenci so se primerno obuli in s sabo vzeli košarice ter majhne škarje. Na travniku, potoku  in ob gozdnem robu so iskali rastline. Našli so kislico, širokolistni in ozkolisti trpotec, njivsko preslico, marjetico, koprivo, bezeg, lipo, kamilico, plešca, regrat, potrošnik, rman, robido…

Pri nabiranju rastlin so upoštevali navodila, in sicer: pri nabiranju so uporabili škarje, vzeli so le en primerek, rastline so odlagali v košarice.

Učenci so nabrane rastline v razredu dodali k tistim, ki so jih že imeli razstavljene. Skupaj so jih poimenovali in v literaturi poiskali, katere dele rastline in za kaj jih uporabljamo.

Po dobro umitih rokah so poskusili vodo z okusom. Nekaterim je bila všeč, nekateri pa ne, saj je bila nesladkana.

Nato so se razdelili v skupine in imeli nalogo, da so s pomočjo literature naredili »osebno izkaznico« posamezne rastline. Podrobneje so iskali podatke za lipo, smrekove vršičke, kamilico, žajbelj, šipek in črni bezeg. Pri tem so si znotraj skupin razdelili delo.

Skupine so si med sabo predstavile opravljeno delo. Nato so opise zdravilnih rastlin dali na razstavo.

Med tem časom smo pripravili ploščo, na kateri je zavrela voda. V njo smo dali doma pripravljeno mešanico  suhih zelišč, kot so: meta, melisa, materina dušica, preslica, trpotec, cvetovi lipe, akacije in bezga.

Skupaj smo precedili čaj in počakali na primerno temperaturo, da so si ga lahko osladkali z medom. Nekateri učenci so si vanj stisnili še limono.

Učenci so uživali pri dejavnostih, bili so strpni drug do drugega, si pomagali in počutili so se, po njihovi oceni, odlično.


Galerija

Priloge

# Ime datoteke

Komentarji