Podnebne spremembe v vrtcu

Avtor prispevka : Petra Gajšek ([email protected]), objavljeno 30.01.2019 08:15:05
KATEGORIJA:
Podnebne spremembe
KLJUČNE BESEDE:
Podnebne spremembe, Vrtec, Ozaveščanje
POVZETEK:

Zakaj se vreme spreminja? Kako nastane sneg? Z vsakodnevnim bivanjem na prostem so otroci lahko podnebne spremembe spremljali na lastni koži. Spoznali so kako se je potrebno obleči. Večina otrok še vedno najbolj zanimajo podnebne spremembe, s katerimi se srečujejo le preko medijev.

Galerija Priloge Komentarji (0)

povp.ocena:(0)

Ustanova: Vrtec Šentjur

Glavne aktivnosti, ki smo jih izvedli v vrtcu v zvezi z vremenom in podnebnimi spremembami:

- Vsakodnevno opazovanje vremena.

- Spoznavanje vremenskih simbolov.

- Beleženje v Opazovalni dnevnik.

- Pogovor o vremenu in iskanje podatkov, ki se nam porajajo v strokovnih literaturah.

- Izdelovanje kartončkov na katere so otroci narisali vreme (sonce, oblake, sneg, dež, oblak s soncem, veter in nevihto – strele). Ob vsakodnevnem spremljanju otroci obesijo kartonček v tabelo.

- Poskusi z vodo: spremljanje prehodov agregatnih stanj (od ledu-v vodo-do izhlapevanja).

- Spremljali smo kako podnebne spremembe oz. letni časi vplivajo na spremembe v naravi – spremljanje lipe v vseh letnih časih.

- Spremljanje smernic kako lahko vsak posameznik pripomore k bolj zdravemu okolju.

- Ogled dokumentarnih filmov o podnebnih spremembah in varovanju narave preko IKT tehnologije.

- Spremljanje vremenskih napovedi (časopis, radio, TV).

- Spremljanje informacij o dogodkih povezanih z vremenom.

- Ogled slikovnega gradiva z ustrezno tematiko v revijah in knjigah.

- Povezovanje z varčevanjem vode, energije in ločevanja odpadkov.

- Izvajanje dejavnosti povezane na temo (likovno izražanje, plesno-gibalne igre, petje pesmi…).

- Primerna opremljenost otrok glede na vreme, npr. deževno vreme: škornji, dežnik , dežna obleka; sneženje: rokavice, šal, kapa, bunda…

- Prebiranje zgodb in drugih tovrstnih vsebin (poplave, nevihte…).

 

Vključenost otrok:

- Vključeni so bili z aktivnim razmišljanjem in dejavnostmi (risanje slikopisov, varčevanje, razvrščanje - odpadkov, eksperimentiranjem preko kemijskih poskusov, izdelovanjem iz odpadne embalaže…).

- Otroci so vsakodnevno opazovali vreme in spreminjali vremenske simbole na vremenskih koledarjih.

- Varčujejo z vodo, energijo (ugašajo luči).

- Listajo knjige, revije, strokovno literaturo z ustrezno tematiko.

- Z vsakodnevnim bivanjem na prostem so otroci lahko podnebne spremembe spremljali na lastni koži. Spoznali so kako se je potrebno obleči.

- Deževne dni smo izkoristili za opazovanje, občutenje dežnih kapljic, skakanje po lužah, sprehode v dežju.

- Ob prvem sneženju smo se toplo oblekli in obuli in uživali v igrah na snegu.

- Aktivno so sodelovali v kemijskih poskusih (agregatna stanja vode, topnost, plovnost…).

- Otroci so bili motivirani za pogovor o vremenu s starši in spremljanje vremenske napovedi doma preko različnih medijev. Od doma so prinašali različno literaturo o vremenu, ki smo jo nato skupno analizirali.

- S pomočjo odraslih gojijo spoštljiv odnos do narave in njenih prebivalcev.

 

Otroke je pritegnila sprememba vremena v dnevu npr. iz jutranje megle se naredi sončen dan. Otroci so sami opazili spremembe. Ob jutrih ko je bil mraz so misli, da je sneg. Večina otrok še vedno najbolj zanimajo podnebne spremembe, s katerimi se srečujejo le preko medijev (hude suše, taljenje ledu, vulkani…).

 

Vprašanja otrok:

Zakaj se vreme spreminja?

Kako nastane sneg?

Zakaj je zunaj mrzlo?

Kako nastanejo oblaki?

Kako nastane megla?

Zakaj pride do nevihte?

Kako nastane toča?

Zakaj nastane in udari strela?

Zakaj takrat, ko dežuje še grmi?

Zakaj so snežinke različnih oblik?

Kako nastane mavrica?

 

Anekdotski zapisi komentarjev otrok:

Poglej kaka je mavrica, u to je pa lepo.

Kolkrat je bil že dež, pa spet bom moker.

Zdej jesen so pa res gola drevesa.

A si tut zapisala ko je sonce, dež in oblačno?

A so oblaki beli zato, ker je v njih sneg?

Priloge

# Ime datoteke

Komentarji